Robin Sharma. Kella 5 klubi

 

Inimesed jagunevad kaheks: need, kes "eneseabiraamatuid" mitte mingil juhul ei loe ja need, kes Sharmat autori ja õpetajana väga hindavad. Igaühel on õigus oma arvamusele ja nii ongi hea. 
Igast raamatust on midagi õppida ja mõnikord on hea teiste mõtteid varastada ja need päriselt enda omaks teha.
 Loo raamiks on jutustus sellest, kuidas kaks inimest lähevad legendaarse esineja seminarile. Seal saavad nad kokku kodutuga, kes osutub miljardäriks. Mees kutsub nad - tegemist on ettevõtja ja kunstnikuga - oma villasse Mauritiusel ja hakkab neid õpetama. Raamatu sisu on õpetus, mida edasi antakse ja nagu pealkirjast välja võib lugeda: jutt käib varajasest ärkamisest ja esimeste hommikutundide kasutamisest. Mina ei hakka siin Sharma õpetust edasi andma, aga olen juba aastaid kell 5 ärganud. Sellele järgneb trenn, vaikne nohistamine iseendaga ja raamatulugemine. Lisaksin siia juurde ka kvaliteetse hommikusöögi. Just sellised pikad hommikud on parim aeg minu päevast. Ma olen puhanud, mul on piisavalt aega iseenda jaoks. Ja see paneb aluse minu meelelaadile, et algava päeva jamadega silmitsi seista. Ilmselt olen iseenda teadmata kella 5 klubi liige.
Robin Sharma kirjutab äärmiselt lihtsalt. Lugejale võib tunduda, justkui tegemist oleks lasteraamatuga. Küllap on see sellepärast, et võimalikult paljude lugejateni jõuda. Paraku oleme silmitsi tõsiasjaga, et valdaval osal elanikkonnast puudub lugemisharjumus. Seega keeruliste tekstide lugemine käiks neil ilmselt üle jõu. 
Eriti hakkas mulle seekordsel lugemisel (loen seda raamatut teist korda) silma mõte, et tänapäeva infokülluses suudame me ennast täiseti ära lahustada. Me ei suuda enam keskenduda olulisele, sest lihtsalt nii palju infot tuleb peale. Ja mitte keegi peale meie endi ei saa meid selle eest kaitsta. Niisiis: tähelepanu sotsiaalmeedia ja interneti targale kasutamisele!

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Lina Bengtsdotter. Annabelle

Jonas Jonasson. Mõrtsuk-Anders ja tema sõbrad

John Fowles. Liblikapüüdja