Paulo Coelho. Aleph

Coelho on autor, kelle raamatute tõlkeid ma innukalt loen. Paistab, et iga aasta sügisel võib seda sündmust oodata. Vähemalt viimastel aastatel on see nii olnud. Ja jõuluvana on piisavalt tark ja hea, et mulle alati uus Coelho kinkida. See on tõepoolest autor, kelle romaane ma hea meelega oma riiulis hoian, et neid siis aeg-ajalt üle lugeda.
Kummaline lugu on nende raamatutega. Kirjanik justkui ei võta endale ainuõigust loomisele, raamat sünnib autori ja lugeja koostöös. Ja kõik sõltub lugeja tujust: mõnikord ergutab tekst lugejat kaasa ja edasi mõtlema, mõnikord aga ei kõneta teda üldse. Ja siis - võttes sama raamatu lahti mingil teisel ajahetkel ning teises meeleolus, leiad sealt jälle midagi uut, mida varem ei märganud. Sellepärast on Coelho üks mu lemmikutest. Mulle lihtsalt meeldivad üllatused.
See raamat - nagu ka tutvustus ütleb, on sügavalt autobiograafiline. Lugu räägib (nagu vist kõik tema lood) otsimisest. Peamiselt iseenda otsimisest. Ja - nagu "Alkeemikuski" - kirjeldab kirjanik seda, kuidas lähedal olevaid väärtusi hakkad märkama vaid siis, kui oled neid väga kaua ja kaugelt otsinud.
Selle raamatu lugemise kõrvalt pidin olude sunnil õppima Piaget, Võgotski ja teiste arenguteooriaid. Kummaline kontrast tekkis sellest kõigest: Piaget, kes väidab, et teismeline ja täiskasvanu suudab maailma adekvaatselt tajuda, ning sinna kõrvale Coelho, kes peidab ridade vahele mõtte, et mitte ükski inimene ei suuda maailma tajuda sellisena, nagu see tegelikult on. Eks ma ikka eksamil kirjutasin kuulekalt sellest, mida Piaget asjast arvas, aga südames pooldan siiski Coelho mõttekäiku. Vot selline silmakirjatseja siis!
Usun, et on olemas kahte sorti inimesi: need, kellele Coelho raamatud kohe üldse ei meeldi ja need, kes neid meelsasti loevad. Mina kuulun viimaste hulka.

Kommentaarid

  1. Tundub isuäratav. Eriti see eneseotsingu teema, muidugi. Aga õppekirjanduse vahele ilu lugeda on sul tõesti kõrgem pilotaaž - mina olen sel aastal hoidunud eksitavatest fiktsioonidest. Ma nimelt kaldun uppuma neisse väljamõeldud maailmadesse. Coelho aga lisan nüüd oma must-read-listi. :)

    VastaKustuta

Postita kommentaar

Populaarsed postitused sellest blogist

Lina Bengtsdotter. Annabelle

Jonas Jonasson. Mõrtsuk-Anders ja tema sõbrad

Indrek Hargla. Apteeker Melchior ja Pirita kägistaja