Arnold Schwarzenegger. Ole kasulik

Ma olen tänulik inimesele, kes selle raamatu mulle tõi. Autor, pealkiri ega kaanekujundus ei kõnetanud mind üldse ja kindlasti ei oleks ma seda raamatut ise hankinud. Mis kasu võiks mul olla filmistaari, kulturisti ja poliitiku kogemustest? Need valdkonnad lendavad kaugelt üle minu pea. Aga mõnikord jätavad eelarvamused meid headest asjadest ilma. Tegelikult me ei teagi, kui tihti seda juhtub, sest paljudest asjadest ei saagi me kunagi teada. Lihtsalt eelarvamuste tõttu. Seekord mul vedas. 
See on lihtsas keeles - ja samas hästi - kirjutatud raamat, mis on suunatud täiesti tavalisele inimesele. See ei ole eneseupitamine ega -kiitus, vaid lihtsalt kogemuste jagamine. Selliste kogemuste, mis käivad elu juurde. Ka väikese inimese tagasihoidliku elu juurde. Ja selliselt eristub see selgelt paljudest teistest memuaaridest ja eneseabiraamatutest. 
See ei ole raamat autori elust kronoloogilises järjestuses. Ta toob siin välja üksikud seigad iseenda ja teiste inimeste elust, illustreerimaks seda, mida tahab öelda. Ta räägib sellest, kuidas ja mida ta läbi kulturisti, filmistaari ja poliitikukarjääri on õppinud. Pigem on  kogu raamat vastuseks küsimusele, miks me üldse elame. Jah, vastus on pealkirjas olemas, aga sellest on vähe. Kaks sõna "ole kasulik" on liiga üldised. Aga kuidas, miks ja kellele ma kasulik peaksin olema? Kas üldse peaksin? Äkki oleks hoopis mõistlik oma oksad võimalikult laiali ajada ja mina-enne-mentaliteediga läbi elu tuhiseda? Või teeks ennast võimalikult pisikeseks ja mängiks hoopis ohvrit? Las teised näevad vaeva ja aitavad mind. Eks igaüks otsustab ise. 
Iga autor lisab raamatu lõppu alati nimekirja inimestest, kellele ta on tänulik. Arnold kutsub aga lugejat siinkohal üles mõtlema, kes on need inimesed, kellele olla tänulik, et me asume praegu selles punktis, kus asume ja oleme need, kes oleme. See on väga mõtlemapanev. Usun, et igaühe jaoks oleks sellise nimekirja koostamine silmiavav. 
Igaüks ise otsustab, kas lugeda seda raamatut või mitte. Mina igatahes võtan selle nüüd uuesti kätte ja töötan põhjalikumalt läbi. Ikka selleks, et olla kasulik.  

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Lina Bengtsdotter. Annabelle

Jonas Jonasson. Mõrtsuk-Anders ja tema sõbrad

John Fowles. Liblikapüüdja