Anthony Horowitz. Marmorhalli mõrvad
Kolmas romaan samalt autorilt ei mõju enam uudsena. Kui esimese raamatu puhul tundus geniaalne, et ühtede kaante vahele on mahutatud krimilugu, mis sisaldab raamatut, siis sama ülesehituse kordumine mõjub siin pigem igavalt. Eks igal autoril ole oma käekiri ja selles ei ole midagi imelikku. Mõnus ajaviitelugemine on see ikkagi. Siiski pean tunnistama, et kuna tegemist on päris paksu raamatuga, siis viimase peatüki võtsin üle kahe rea. Tavaliselt ma nii ei loe, aga siin tundus, et asi on ammendunud.
Toimetaja Susan Ryeland tuleb Kreetalt tagasi Londonisse ja saab võimaluse toimetada järjekordset Atticus Pündi romaani. Kuna raamatusarja algne autor Alan Conway on surnud, siis üritab kirjastus varasemast edust kasu lõigata ja tellib loo noorelt kirjanikult Eliot Crace´ilt. Viimane on aga kuulsa lastekirjaniku Miriam Crace´i pojapoeg. Miriam suri paarkümmend aastat tagasi oma lossis ootamatult, samas peeti tema surma loomulikuks, sest tal oli südamerike. Kui aga Susan käsikirja loeb, hakkavad ilmnema mitmed paralleelid. Miriami perekond on uute nimede all raamatusse pandud, samas tegelaskujud on päris inimestega üsna lihtsalt seostatavad. Nii püüabki Eliot oma raamatu kaudu maailmale teada anda, mis tema vanaemaga päriselt juhtus. Probleem on selles, et perekond teab poolikust kirjatükist ning nii jääb viimane peatükk kirjutamata. Eliot jääb purjus peaga auto alla. Näib, et keegi üritab varjata, mis Miriam Crace´iga päriselt juhtus.
Susan osutub varjatud süüdlase jaoks samuti ohtlikuks tegelaseks, sest tõde ähvardab päevavalgele tulla. Lõpus muutub lugu seebikalaadseks uperpalliks, mis tõepoolest meenutab Midsomeri mõrvu. See on pisut naiivne, armas ja pehme. Samas aga ka vägivaldne. Ilmselt on see stiil, mis keskmisele inimesele hästi müüb. Ei saa ju salata, et küllap Anthony Horowitz kirjutab peaasjalikult suuri müüginumbreid silmas pidades.
Aga kaas on ilus ja lõpuni jääb arusaamatuks, miks kaunistab seda just nimelt jäälind. Põhjus on ikkagi olemas.

Kommentaarid
Postita kommentaar