Thomas Erikson. Tagasilöögid minu ümber

 

Just. Jälle üks eneseabiraamat. Aga see on natuke teistmoodi. Kui enamasti keskenduvad sedasorti raamatud sellele, et sa oled võimeline tegema mida iganes ja annavad selleks keerulisi süsteeme, siis see siin on ülilihtne. Tuleb vaid vastused leida mõnele küsimusele (ja see on kõige keerulisem osa):
  • Kes ma olen?
  • Mida ma tahan?
  • Miks ma seda tahan?
  • Mida ma pean selleks tegema, et seda saavutada?
Ja rohkem polegi. 
Kui enamasti defineeritakse edu kui midagi sellist, mida ka ühiskond aktsepteeriks (vägev karjäär, tore pere, ilus maja, autod, reisid), siis Erikson lükkab selle ümber. Miks ma peaksin tahtma täpselt seda, mida kõik teised? See on minu elu ja ma elan seda täpselt nii, nagu ma ise tahan. 
Raamat lükkab ümber ka senised ajajuhtimise teooriad. Ajajuhtimine on ülimalt populaarne temaatika, aga tavaliselt kaasnevad sellega keerulised juhised, mille mõistmine on juba tükk tegu, rääkimata täitmisest. Erikson ütleb, et aega ei saagi juhtida, aeg lihtsalt on. Ja meil kõigil on ööpäevas 24 tundi, juurde seda ju kuidagi teha ei saa. Erikson toob selle lihtsasse tegevuste skeemi: õiged asjad - valed asjad - õigesti tehtud - valesti tehtud. Ja kõige ohtlikumad on valed asjad, mis on õigesti tehtud. Ehk siis kõiki tegevusi saab hinnata väga lihtsa mõõdupuuga: kas see viib mind lähemale sellele, mida ma päriselt tahan? Kõik muu on ajaraisk. 
Raamat on vürtsitatud ohtrate näidetega igapäevaelust. Siin on nii palju sellist, milles saab ära tunda iseennast või kedagi teist. Ja kõnepruuk on vägagi mahlakas. 
Kindlasti tasuks läbi lugeda ka sama autori raamat "Idioodid minu ümber". Selles raamatus on põhjalikult lahti seletatud DISC-skeem, mida ka käesolevas raamatus põgusalt puudutatakse.
Ja kokkuvõtteks: ebaõnnestumised on normaalsed. Elu käibki nii. 

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Lina Bengtsdotter. Annabelle

Jonas Jonasson. Mõrtsuk-Anders ja tema sõbrad

Indrek Hargla. Apteeker Melchior ja Pirita kägistaja