Carmine Gallo. Jutuvestja saladus

 

Lood on need, mis kannavad meid. Juba läbi ajaloo on põlvest põlve üksteisele lugusid jutustatud ja selle pärimuse baasil on tekkinud erinevad kultuurid. Ka tänapäeval ei ole asjad teisiti. Me võime küll ritta laduda suurel hulgal vaieldamatuid fakte, aga kuulajate hinge need ei puuduta. Nad vajavad lugu. Kaasaegsed tehnilised vahendid võimaldavad meie lugusid kanda väga suurtele rahvahulkadele, aga tuum jääb ajast aega samaks.
See raamat sisaldab suurel hulgal päris inimeste päris lugusid, mis on paljusid teisi mõjutanud. See ongi niimoodi üles ehitatud, et alguses räägitakse lugu ning seejärel analüüsitakse, milles selle loo jõud seisneb, et ta nii paljusid on puudutanud. Alateadlikult järgime me jutustades paljusid siin toodud põhimõtteid, aga aeg-ajalt on hea teada, kuidas oma lugu võimalikult mõjuvaks muuta, nii et ta kuulajaid puudutaks. Ilmselgelt ei ole ju mõtet rääkida siis, kui ei ole midagi teistele anda. Ja kõige mõjusamad on isiklikud, ausad, lihtsate sõnadega edasi antud lood, nii et kuulaja saab jutustajaga samastuda.
Lugemine innustas mind kaevama omaenda kogemustes ja leidma üles iseenda jaoks tähenduslikud lood, mis on mind tänaseks teinud selleks, kes ma olen. Seda, mis välja tuli, on üllatavalt palju ja ma olen kindel, et igaüks meist kannab endas rikkalikku lugude kogumit, lihtsalt see tuleb üles leida.
Olgu siinkohal üks asjakohane lugu, mille üles leidsin. Mäletan selgelt, et kui olin kolmene, õpetas ema mind lugema. Me mängisime koos puust täheklotsidega ja ta andis mulle kolm klotsi. Ma panin neist kokku sõna "EMA". Minu meelest oli see võlukunst: kuidas saab olla nii, et sul on kolm tähte - ja siis korraga ongi päris ema? Ma jäingi nende klotsidega mängima ja üsna pea hakkasin lugema raamatuid. Kui täna keegi minult küsib, mis on minu kirg, siis kohe esimene vastus on: raamatud. Ilmselt langesin ma väikese lapsena võlukunsti lõksu ja ei tulnudki sellest välja. Aga see on väga hea lõks. 

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Lina Bengtsdotter. Annabelle

Jonas Jonasson. Mõrtsuk-Anders ja tema sõbrad

Indrek Hargla. Apteeker Melchior ja Pirita kägistaja